Ook dit jaar zal de vereniging zich inzetten om de Volendammer tradities in ere te houden door de paling rook wedstrijd tijdens de Volendammerdag. Meerdere fanatiekelingen zullen strijden om eeuwige roem en vooral de Volendammer deelnemers zijn er op gebrand om de winnende Edammer van vorig jaar van de troon te stoten. Vooral zal het gaan om de gezelligheid, traditie en niet te vergeten,  een aeltje op un flip met peper en mayo.

Ook word er weer gratis haring uitgedeeld vanaf 12.00 en zal het ,,eerste vaatje,, geveild worden op het terras van de Botterwerf. Dit is natuurlijk ook een stukje traditie maar uiteraard van levensbelang van de vereniging. De werf, reparaties en gebruikte materialen komen helaas niet aanwaaien dus is harde valuta nog steeds de main key tot slagen. Daarom kan er ook dit jaar via de QR code op de bij dit bericht geboden worden en zo te doneren aan de vereniging tot behoud van de botters… BIEDEN DUS !!!!!!!!!