De VD241 is eergisteren, 13 juni 2026 te water gegaan. Na een maand of zeven slopen, passen, meten, zagen, tegenvallers accepteren, breeuwen, kitten en verven, ligt het schip weer in haar natuurlijke omgeving.
In begin was er flinke lekkage achterin het schip op een plek waar breeuwen niet mogelijk was. Dat is inmiddels aardig dicht getrokken en goed bij te houden met een pompje.
Met veel dank aan Mick Volendam voor het beschikbaar stellen van de kraan en Prins int. Transporten , Purmerend. voor de onmisbare rijplaten.

Op naar de volgende restauratie, volgende winter! Maar de komende maanden gaat de VD241 eerst weer zeilen…